Emilija Rimkutė ir Eglė Korsakaitė apie savo naują prekinį ženklą „Plius Minus“ pasakoja nedrąsiai, tačiau su įkvėpimu. Pliuso ir minuso idėjas gvildenusios jau ilgą laiką, dizainerės suprato, kad nori jomis dalintis su visais – taip gimė pirmoji auskarų linija. Šiandien „Plius Minus“ – tai išvystytas prekinis ženklas, kurio sėkmė džiugina abi įkūrėjas. Apie tai, kaip du minusai sudaro pliusą ir kodėl toks simbolis gali papildyti Jūsų stilių, kalbu su pačiomis prekės ženklo kūrėjomis.
Kas yra „Plius Minus“ kūrėjos?
Kūrėjos esame dvi: Emilija Rimkutė ir Eglė Korsakaitė. Susipažinome studijų metu, kaip tik šiuo metu baigiame ketvirtą kursą industrinio dizaino specialybėje, Vilniaus dailės akademijoje. Vienijamos bendrų svajonių ir tikslų, netikėtai atradome viena kitą kaip nepakeičiamas koleges kūryboje bei dizaino srityje. Dėl šių priežasčių daug pradėjome kurti kartu, kol galiausiai pavyko išvystyti pirmą rimtą savo projektą – prekinį ženklą „Plius Minus“.
Kokia yra „Plius Minus“ įkūrimo istorija?
Susikūrėme gana neseniai, galime skaičiuoti beveik pusę metų nuo pirmųjų pardavimų. Kartu kurti prekinį ženklą buvo mūsų sena svajonė ir „Plius Minus“ buvo tikrai ne pirmas mūsų bandymas tai padaryti. Jau seniai supratome, kad papildome viena kitą savo kūryboje dėl absoliučių skirtumų tarp mūsų asmenybių bei skonių. Taip ir kilo mūsų pavadinimas – „Plius Minus“. Pasirinkome visiškai priešingus ženklus kontrastui tarp savęs pabrėžti, o vėliau tai išsirutuliojo į mūsų filosofiją.
Kokia yra „Plius Minus“ filosofija?
Mes kuriame dinamiškus ir kontrastingus aksesuarus, kurie galėtų prisitaikyti prie įvairių nuotaikų ir būtų lengvai derinami prie skirtingų ar net visiškai priešingų įvaizdžių. Taip norime pabrėžti, kad visi nesame pastovūs, kad pagal emocijas renkamės savo drabužius bei keičiame kasdieninį stilių. Todėl mūsų kuriamas dizainas turi prisitaikyti prie nepastovumo, kurį mes siekiame pabrėžti savo kuriamais objektais.
Ar turite kažkokius vaidmenis šiame projekte?
Vaidmenys būna labai įvairūs ir dažniausiai pagal galimybes viena kitą pavaduojame, išsakome pastabas ir per ilgus ieškojimus kartu prieiname galutinį sprendimą. Na o bendravimu su klientais ar „skaičiukais“ keičiamės viena su kita (priklausomai nuo nuotaikos).
Labiau save laikote dizainerėmis ar juvelyrėmis?
Kol kas neįvardiname savęs niekaip, esame tiesiog kūrėjos. Jeigu jauti plastinę formą, architektoniką ir turi idėjų, nesvarbu, ką kuri: ar tai bus baldas, ar auskaras.
Papasakokite apie patį papuošalo gaminimo procesą.
Papuošalus gaminame iš organinio stiklo, pjaustome lazeriu, daug dėmesio skiriame aukščiausios kokybės užtikrinimui, todėl taip pat dengiame specialiais lakais, kad būtų atsparesni braižymuisi. Dabartinis metalas – sidabras, tačiau gamybos pradžioje naudojome ir nerūdijantį plieną.
Kaip atrodė pirmasis jūsų kūrinys?
Pirmasis „Plius Minus“ bandymas buvo klijai, klijai ir dar daugiau klijų per kraštus (juokiasi).
Koks yra „Plius Minus“ asortimentas?
Kol kas savo asortimente turime auskarus, tačiau netrukus planuojame plėstis. Auskarai išsiskiria tuo, kad kiekvienas derinys turi tam tikras savo reikšmes. Pradėjome, žinoma, nuo derinio, kuris atstovauja mūsų pavadinimą, tai yra „Plius Minus“. Siūlėme keturių auskarų derinius, skirtus nešioti pagal nuotaiką, šmaikštaudami, kad jeigu jautiesi išlipęs iš lovos ne ta koja, geriausia nešioti du minusus (jie sudarys pliusą). Arba šiuos derinius skirti savo draugui, kurio niekaip negali suprasti.
Koks yra Jūsų pačių mėgstamiausias kūrinys iš „Plius Minus“ asortimento?
Vienai labiau patinka masyvesni auskarai, pavyzdžiui, kvadratai, o kitai – smulkesni. Tačiau abiem – pliuso ir minuso derinys.
Prie kokių drabužių ir batų geriausiai tinka „Plius Minus“ aksesuarai?
Visi esame daugiau ar mažiau skirtingi. Mus skiria ne vien aprangos stilius, bet ir pastovių žmogaus elgesio ypatybių visuma, skirtingi pomėgiai. Visgi, yra visus vienijantis bruožas – troškimas jaustis laisvais bei nesuvaržytais. Tad mūsų klientas nėra įspraudžiamas į jokius „stiliaus“ rėmus. Svarbu elegancija, subtilumas ir pasitikėjimas savimi. Na o tai, trumpai tariant, būtų galima pavadinti „minimalistiniu įvaizdžiu“.
„Plius Minus“ gali tikti tiek prie dalykinės, tiek prie stilingos kasdieninės aprangos ir avalynės.
Ką savo prekiniam ženklui planuojate ateityje?
Ateityje planuojame užsiimti ne tik juvelyrika, tačiau ir plačiau prisiliesti prie mados dizaino ir kitų aksesuarų kūrimo, sutampančių su mūsų filosofija.
Ką patartumėte kitiems jauniems dizaineriams, svajojantiems apie savo prekinį ženklą?
Patartume rasti motyvacijos, tiesiog imti ir pradėti kažką daryti. Svarbu turėti psichologinę atramą, atlaikyti neigiamas situacijas ir, žinoma, nenuleisti rankų nesėkmės atveju. Juk dažniausiai iš pirmo karto tikslų pasiekti nepavyksta.
Nuotraukų autorės: Emilija Rimkutė ir Eglė Korsakaitė
Straipsnis originaliai publikuotas shoelove.deichmann.com