Jau antrus metus iš eilės organizuojama konferencija „Pasimatuok madą“ tampa tradicija – aukščiausio kalibro specialistų komentarai drabužių, makiažo, šukuosenų, avalynės, net maisto ir kelionių tema suburia vis didesnį klausytojų ratą. Šį šeštadienį pasimatuoti madą susigundžiau ir aš – juk ne kasdien Lietuvoje vyksta mados renginiai, kuriuose žiba ne tik naujų kolekcijų pristatymai, bet susitinkama pokalbiui ir apie mados istoriją ar pardavimų gudrybes. Taip pat ne kasdien pranešimus apie madą skaito tokie žmonės, kaip filosofas, kultūros kritikas ir eseistas prof. Leonidas Donskis. Juk mada – tai ne vien mados podiumų spalvos, tiesa? Tad mažiau kalbų, daugiau madų – štai ką kiekvienas iš kalbėjusių atskleidė viename žymiausių mados renginių Lietuvoje.
Pirmieji du pranėšėjai – mokslininkai, kuriuos, rodos, esame mažiau įpratę matyti mados tendencijų renginiuose, tačiau būtent jų pranešimai labiausiai ir prikaustė dėmesį. Konferencijos pradžioje mados istorijos klodais pasivaikščiojome su prof. L. Donskiu. Jis pristatė pirmąsias estetizuotas visuomenes, viduramžių madas bei rūbus, kurie tada reiškė ne vien grožį, bet ir galios kodą. Niekada nebūčiau pagalvojusi, kad pasakų fėjos ir raganos turi aukštas smailas kepures ne dėl to, kad tai magijos ženklas, bet paprasčiausiai dėl tuomet Europoje vyravusių aukštų kepurių madų.
Antrasis pranešimas taip pat buvo labiau teorinis ir pateikiantis profesionalių, net mokslinių įžvalgų. Jo autorius Eugenijus Skerstonas – mados žinovas ir daugelio knygų apie stilių bei madą autorius. Jis pristatė bei giliau nagrinėjo mados, stiliaus, įvaizdžio sąvokas. Madą jis aiškino kaip mėgdžiojimą, kuriame nėra aiškių taisyklių teigdamas, kad niekas madų „nediktuoja“. Tad mados istorijos bei psichologijos temos, pirmiausia, liepė pačiai suklusti – ir visgi, kodėl aš užsinoriu būtent to rūbo, kurio užsinoriu?
Šio sezono spalvos ir skoniai
Geros naujienos – šį sezoną legaliai galime nešioti rožinę spalvą kaip vieną madingiausių spalvų paletės top‘ų. Interjero dizaino namų „Retroforma“ įkūrėja ir dizainerė Lina Kalinauskaitė-Forsman pristatė ir aptarė 2016-ųjų pavasario-vasaros madingiausių spalvų paletę. Šį sezoną, kaip ir minėjau, dominuos rožiniai atspalviai (pudrinė rožinė „Rose Quartz“, rausvai oranžinė „Peach Echo“) taip pat raminantys melsvi tonai (žydra „Serenity“, prabangi „Snorkel Blue“). Žinoma, nepamiršime ir skaisčių bei ryškių spalvų, pavyzdžiui, vasariškai geltona „Buttercup“, sodriai žydra „Limpet Shell“, skaisčiai žalsva „Green Flash“ ir t.t. Šias spalvas naudokite rinkdamosi rūbų derinius, pagalvėles namuose ar tiesiog nagų laką ir būsite pačiame mados kolorito dešimtuke (štai kodėl mano nagai dabar raudonos „Fiesta“ atspalvio).
Nors apie tai dažnai ir nesusimąstome, tačiau kelionių kryptyse taip pat vyrauja mados – vienos šalys tampa madingomis, kitos išeina iš mados. Pristatydama madingiausias šių metų kelionių kryptis, „Čiop Čiop“ kulinarijos studijos vadovė Urtė Mikelevičiūtė vardijo ir madingiausius 2016-ųjų patiekalus bei kryptis. Lagaminus krautis turėtumėte į Botsvanos (Pietų Afrika), Japonijos, JAV, Ramiojo Vandenyno šalių, Latvijos, Australijos, Lenkijos, Škotijos, Peru valstybes. Na o patiekalai, kuriuos turėtumėte paragauti jose – tai sriubos (nuo prašmatnių trintų sriubų iki paprasto mamos sultinio tipo sriubos), įvairūs sumuštiniai (mėsainiai, azijietiški bao sumuštiniai), Afrikos šalių patiekalai, žydiškas košerinis maistas bei kokteiliai.
Kaip bebūtų, mada – itin pelningas verslas. Todėl šis mados aspektas konferencijoje taip pat buvo aptartas. Apie madą kaip komercinį reiškinį iš verslininko perspektyvos pasakojo stilistas bei prabangaus prekinio ženklo „Pietro Filipi“ atstovas Lietuvoje Edgaras Rudzinskas. Šalia praktiškų patarimų, kaip sudaromos drabužių kolekcijos ir kokie rūbai jose turi būti, Edgaras atskleidė ir parduotuvių konsultantų naudojamą „Domino principą“. Ar žinojote, kad konsultantas šalia kelnių Jums pasiūlys ir jam tinkantį viršutinį apdarą, tarkime, palaidinę, o tuomet vėl grįš prie apatinės dalies – sijono, kuriam vėl pasiūlys švarkelį ir taip toliau, aukštyn-žemyn? Nieko sau triukas! Nuo šiol visuomet atkreipsiu dėmesį, ar šį ginklą prieš mane naudoja konsultantai.
Kokią šukuoseną ir makiažą rinktis?
Toli nenukrypstant nuo asmeninio įvaizdžio ir grožio temos, „Urban Decay“ kosmetikos prekinio ženklo atstovė pristatė karščiausias makiažo mados tendencijas šiltajam sezonui. Vizažistė tuo pat metu kūrė šias tendencijas atitinkantį makiažą: modeliui buvo paskaistinta oda ir jos spalva bei šiek tiek paryškinti veido bruožai. Neapsunkinant odos, švytėjimo suteikiančia priemone išryškinti skruostikauliai. Makiažas darytas plonais sluoksniais, lengvais judesiais. Vizažistė išryškino modelio antakių vešlumą, tačiau griežtai uždraudė antakiuose brėžti aiškias linijas, juos smarkiai tamsinti.
Akių šešėliams vizažistė patarė išbandyti mėlyną spalvą, tačiau kuriant makiažą naudoti tik vieną jos atspalvį. Tušu vizažistė leido žaisti ir ryškinti blakstienas tokiu storiu, koks Jums patinka. „Nepamirškite ir apatinių blakstienų!“ – šio sezono tendenciją priminė ji. Lūpas ji siūlė palikti nedažytas arba rinktis tokius atspalvius, kurie tik pagyvina tekstūrą, tačiau atrodo natūraliai. Galutinis makiažo variantas atrodė kiek netikėtai, ypač dėl mėlynų šešėlių, tarsi „tempiančių“ paskui save 2000-ųjų įvaizdžio šleifą. Bet kuriuo atveju, bent jau tamsiai mėlyną akių kontūrą būtinai išbandysiu!
Apie 2000-uosius prabilo ir kitas renginio pranešėjas – Valerijus Gigevičius (kirpėjas, „Uff“ salono įkūrėjas). Kirpėjai šiemet vėl siūlys ovalius, šonuose ilgėjančius kirpčiukus. Šviesias plaukų spalvas šiltins, o tamsias šaltins, (vadinasi, mano žalsvi plaukų galiukai vėl turės tapti rausvais?). Šukuosenos bus „dėkingos“ tinginėms: vyraus banguoti ir palaidi plaukai, pataršytos, sukeltos šukuosenos, papešiotos kasos. Vienas sezono topų – plaukų uodegėlės ir kasų mišinys, sukeltas viršugalvis. Na, bent jau šukuotis pagal paskutines mados tendencijas nebus sunku.
Paskutinė konferencijos pranešėja – žurnalo „L‘Officiel“ mados redaktorė Lina Bernotaitytė – pristatė mados tendencijų sąrašą, kuris padės orientuotis renkantis drabužius bei avalynę šį pavasarį ir vasarą. Spalvos, formos ir tekstūros, kurias, pasak Linos, turėtumėte įsidėmėti:
– Metalikai – auksu ir sidabru žėrintys drabužiai, aksesuarai, avalynė;
– Šilkinės „naktinio rūbo“ suknelės;
– Etniniai raštai;
– Vinilo audinys;
– Kojinaitės po bateliais, basutėmis ir sportiniais batais;
– Tinklelis;
– Renesansą menančios apykaklės – nėriniai, raukiniai;
– „Unisex“ stilius (net ir pranešėja kalbėdama avėjo „unisex“ batus).
Taigi, nupasakojus visas mados tendencijas, kuriomis ne tik gyvensime, bet ir kvėpuosime šiuo pavasario-vasaros sezonu, galiu drąsiai teigti, kad „Pasimatuok madą“ – tai renginys, kuriame dalyvausiu ir kitais metais. Ne vien dėl to, kad sužinojau, jog ir į biurą puikiai tiks mano žėrinti rankinė, o laisvalaikiui galiu drąsiai pirkti išsvajotą afrikietiško rašto suknelę. „Pasimatuok madą“ suteikė drąsos rengtis ir puoštis taip, kaip patinka ir tinka man, su draugiškomis gairėmis bei patarimais, kaip tai geriausiai padaryti. Lietuviškas mados pasaulis tampa intelektualesnis, o jo grandai, tokie, kaip „L‘Officiel“, edukuoja mus. Tad naudokitės proga ir semkitės mados idėjų ne tik iš prekybos centruose matomų iškabų, bet ir aukštosios mados žinovų.
Straipsnis originaliai publikuotas shoelove.deichmann.com