Dvi užsispyrusios neseniai mokyklą baigusios merginos Karolina Słota ir Areta Szpura iš Lenkijos pradeda savo verslą, kuria ir gamina marškinėlius su užrašais – panašius į tuos, dažnai matomus socialiniuose tinkluose.

„O jei išsiaiškintume Justino Bieberio adresą ir nusiųstume savo gamintus marškinėlius jam?“ – tikriausiai skambėjo lemtinga idėja, jų naujojo prekės ženklo Local Heroes sėkmę pasukusi teisingu kampu.

Ne, tai ne filmo scenarijus – savo atsiradimo istorija prekės ženklo Local Heroeskūrėjai šiandien dalijasi nė kiek neslėpdami, kokią didelę įtaką jų veiklos pradžiai turėjo lemtingas Fortūnos šypsnis. Juk per „Google Maps“ išsiaiškintas J. Bieberio adresas galėjo būti neteisingas, o gavęs lenkaičių kurtus marškinėlius Justinas galėjo jų niekada neužsivilkti. Ir vis dėlto gavo, apsivilko ir atvėrė Pandoros skrynią Lenkijoje sukurtam prekės ženklui. Neilgai trukus su Local Heroes kūriniais nuotraukas į socialinius tinklus kėlė Rihanna, Cara Delevingne, Rita Ora, Selena Gomez, Miley Cyrus.

Local Heroes veidas keitėsi – per šešerius veiklos metus prie komandos prisijungė naujų talentų, o bendraįkūrėja Areta paliko šį prekės ženklą praėjusių metų balandį. Nuo marškinėlių su užrašais iki įvairių drabužių ir aksesuarų išsiplėtė ir jų siūlomo asortimento spektras. Apie tai, koks Local Heroes yra dabar, kalbame su jų kūrybos direktoriumi Włodi Włodarczyku.

Ar tiesa, kad Local Heroes nebūtų tapę realybe, jei ne internetas ir socialinės medijos?

Šiandien internetas mums svarbus ir tuo, kad tai – pagrindinis ir kone vienintelis mūsų rinkodaros ir komunikacijos su klientais įrankis. Apie veiksmus internete sukasi ir mūsų viešieji ryšiai.

Karolina ir Areta, šio prekės ženklo įkūrėjos, susipažino internetu. Jų tikslas buvo sukurti kažką naujo. Ir internetas, ir ekrane matomi drabužiai buvo jų įkvėpimo šaltinis sukurti kažką tokio, ko neturime Lenkijoje. Kilus idėjai, jos nuolat sėdėdavoįvairiuose tinklalapiuose, naršydavo „Tumblr“ paveikslėlius, galvodavo apie tai, kas joms patinka ir ką ypatingo jos sukurs sau.

Ir kas tai buvo?

Kažkas seksualaus, ryškaus. Tai buvo momentas, kai apranga su užrašais pradėjo šmėžuoti visur. Visi vilkėjo marškinėlius su sloganais, džemperius su įvairiais printais. Pirmiausia jos pradėjo gaminti „iPhone“ viršelius – tai išpopuliarėjo „Tumblr“ ir kituose tinkluose.

Ar jums svarbus maišto elementas?

Manau, tikrai taip. Jau vien tai, kad kuriame drabužius su keiksmažodžiais, yra maištas. O ir visas mūsų požiūris – gana maištingas.

Maištas – taip pat ir neatsiejama jaunimo gyvenimo būdo dalis. Kaip jaunuoliai gyvena, kaip dalyvauja visuomenėje, kaip jie patys atrodo ir rengiasi. Jaunų moterų judėjimai, jauni menininkai, modeliai labai įkvepia Local Heroes. Maištaudami jaučiame galią – kai darai taip, kaip nori. Apie tai ir yra Local Heroes.

Kas skatina jus judėti pirmyn kasdieniame kūrybos procese?

Kurdami naują kolekciją ir kiekvieną jos rūbą, visada sustojame ir pagalvojame, kas yra Local Heroes klientė. Ir visada sutariame, kad tai moteris, kuri jaučiasi patogiai ir drąsiai būdama savimi. Ji nebijo parodyti, kas ji yra iš tikrųjų, ji gerai jaučiasi vilkėdama patogiais rūbais, bet kartu jausdamasi seksualiai. Tai mus skatina judėti į priekį ir įkvepia labiausiai.

Tokius drabužius ir stengiamės kurti – patogius, bet kartu seksualius ir drąsius. Dėl to turime daug sportinio stiliaus kelnių, marškinėlių, bluzonų. Norime parodyti visiems, kad, kuo geriau jausiesi, tuo geriau atrodysi.

Kalbate apie merginas, tačiau savo tinklalapyje daug rašote apie unisex. Gal tai jūsų kompanijos ateities kryptis?

Tai – visos mados industrijos ateities kryptis. Nieko čia blogo, jei merginos dėvi vyriškus rūbus, kaip ir nieko tokio, jei vaikinai dėvi moteriškus. Juk tada jie taip gerai atrodo! Kurdami universalesnio kirpimo rūbą, pavyzdžiui, oversized bluzoną, visada pamąstome apie tai, kad ir vaikinas galėtų jį dėvėti.

Jūsų darbas – jums patiems ir pramoga? Tikrai susidaro toks įspūdis sekant jus socialinėse medijose!

Tikrai taip. Be jokios abejonės, savo veiklą vertiname labai rimtai, tačiau nebijome į daugelį dalykų žvelgti linksmai. Štai, pavyzdžiui, išleidome marškinėlių liniją su Justino Timberlake’o atvaizdu ir ta proga surengėme Justino gimtadienio vakarėlį. Buvo labai linksma dalyvauti jo gimtadienyje, nors Justino ir nepažįstame.

Mes savęs per daug nesureikšminame ir taip vėl pabrėžiame, koks iš tikrųjų yra Local Heroes.

Gal kitokį požiūrį turite ir dėl to, kad nė vienas iš jūsų neturėjo akademinio išsilavinimo mados srityje?

Tikrai taip. Savęs nė nevadiname dizaineriais. Kuriame madą, gaminame drabužius. Bet tuo pat metu nesame baigę dizaino ar mados pagrindų – tiesiog kuriame tai, kuo tikime. Tai mus daro tikresnius tam žmogui, į kurį kreipiamės savo drabužiais. Kalbame su merginomis, kurios dėvi mūsų rūbus, jaučiame ryšį su jomis – net jei tai vyksta per „Instagram“.

Ar šalti skaičiukai ir nuobodus popierizmas užima didelę jūsų dienos dalį?

Žinoma, kad dalį užima ir šie reikalai – privalai galvoti apie juos. Local Heroes yra prekės ženklas, kuris rinkoje gyvuoja jau ilgą laiką, tad reikia nuolat mąstyti apie verslo aspektą. Bet priimame tai kaip neatsiejamą dalį – strateguojame ir mąstome, kaip parduoti. Šioje vietoje taip pat turime savo būdą, kaip tvarkyti reikalus, juk rinkodara ir viešaisiais ryšiais rūpinamės patys.

Parduodate daugiausia užsienyje. Ar buvimas iš savo klientui nepažįstamos šalies sukuria kažkokią mistiką, romantiką?

Nemanau, kad faktas, jog esame iš Lenkijos, sukuria klientui pridėtinę vertę. Niekada nesutikau žmogaus, kuris sakytų „O, jėga, jūs iš Lenkijos“. Tiesa, tai veikia nebent pačioje Lenkijoje. Žmonės nori remti vietinį verslą ir apsiperkant jiems tai – didžiulis veiksnys.

Rinkoje geriau skamba, pavyzdžiui, kad esi iš Jungtinės Karalystės ir tavo prekės ženklas sukurtas Londone. Bet tai jokiu būdu nereiškia, kad gėdijamės būdami iš Lenkijos – tai yra puikus dalykas! Pradėti verslą Lenkijoje ir jį išvystyti taip, kad parduotume prekes visame pasaulyje, o mūsų kurtus rūbus dėvėtų įžymybės iš įvairiausių šalių, – faktas, kuriuo verta didžiuotis.

Ką patys dėvite kasdien, kokiais prekės ženklais domitės?

Žinoma, kad Local Heroes (juokiasi)! Karolina kuria rūbus, kuriuos ji mėgsta ir kuriuos jai patinka dėvėti kasdien. Taip pat dėvime daug vintage, dėvėtų rūbų parduotuvėse Karolina randa daug marškinėlių, kuriuos moka puikiai derinti su šiuolaikiniais rūbais.

Ir paskutinis mano klausimas, kuris neduoda ramybės nuo pat pirmosios dienos, kai išgirdau jūsų istoriją – kaip po galais rasti žmogaus adresą, naudojantis tik „Google Maps“?

Tai iš tiesų puiki ir juokinga istorija apie Local Heroes pradžią (juokiasi)! Taip, jos rado J. Bieberio adresą, naudodamosi „Google Maps“. Tai gali skambėti kraupokai, kaip koks persekiojimas, bet šią istoriją prisimename linksmai, nes ji iš esmės pradėjo mūsų prekės ženklą. Kai kažko tikrai nori, stengiesi padaryti viską, kad tai gautum. Net jei tai yra J. Bieberio adresas, o tu naudojiesi „Google Maps“ jam rasti (juokiasi).

 

Straipsnis originaliai publikuotas žurnale L’Officiel Lithuania.