Pirmąją savo kolekciją dizainerė Anna K pristatė „Mercedes-Benz“ Kyjivo mados dienose dar nesulaukusi pilnametystės – ten ją iš karto pastebėjo itališkasis „Vogue“, ir jau kitąmet mergina savo kelionę pratęsė Londono mados savaitėje.
„Bitcoin“, „Litecoin“ ir „PayPal“ – trys atsiskaitymo būdai, nurodyti dizainerės Annos K elektroninėje parduotuvėje. Jauna Ukrainos dizainerė prie šio sąrašo ketina pridėti ir ketvirtą vardą – savo sukurtą kriptovaliutą „Fashion Coin“. Revoliucinėmis idėjomis kvėpuojanti Anna K (dar prisistatanti kaip Anna Karenina, o tikrasis jos vardas – Anna Kolomoiets) mados pasaulyje žinoma jau ne vienus metus.
Skaitant Jūsų istoriją, atrodo, kad nieko nėra neįmanomo. Ar pati irgi taip jaučiatės?
Nuo keturiolikos metų dirbu mados versle, per tiek laiko patyriau daug pergalių ir pralaimėjimų. Kasmet dėl to jaučiuosi stipresnė ir suprantu, kad ne veltui karjerą pradėjau būdama tokia jauna. Dabar, kai man – dvidešimt dveji, esu išmokusi jau labai daug, taip pat esu sutikusi galybę sėkmingai dirbančių šioje industrijose žmonių, kurie mane įkvepia. Pastaruosius aštuonerius metus bendradarbiavau su įvairiais prekės ženklais – iš pradžių Colette, o vienas pastarųjų – Cybex. Nebijau didelių iššūkių ir esu įsitikinusi, kad daugelis žmonių, kurie daro tai, kuo tiki ir ką dievina, jaučiasi lygiai taip pat.
Kokios revoliucijos siekiate su „Fashion Coin“?
„Fashion Coin“ yra kriptovaliuta, sukurta galutiniam vartotojui patenkinti. Po metų, gal net greičiau, klientai galės įsigyti rūbų atsiskaitydami „Fascion Coin“. Susikurs tam tikras socialinis tinklas, kuriame už nuotraukas, ant kurių paspausite „Like“, būsite apdovanoti „Fashion Coin“. Vadinu tai meilės įrodymu.
Kaip jaučiatės būdama jauna moterimi iš Ukrainos, sulaukusia tokios sėkmės?
Pernai žurnalas „Forbes“ mane ir dar du ukrainiečius įtraukė į „30 under 30“ sąrašą, kuriame sakoma, kad mano šalyje sulaukti sėkmės praktiškai neįmanoma. Manau, nesvarbu, iš kurios šalies ar kokio amžiaus esi, bet kas gali sulaukti sėkmės.
Kurioje šalyje dabar mieliausiai būnate?
Ukraina yra pati šauniausia šalis, Kyjive turiu daugybę įžymių draugų, bet niekada nesijaučiau pririšta prie šios vietos. Nuo pat savo prekės ženklo įkūrimo keliauju po visą pasaulį ir Kyjive lankausi retai. Pasaulis yra didžiulis, o mano svajonės – dar didesnės, tad į klausimą, kurioje šalyje norėčiau gyventi, dar nesugebėjau atsakyti ir pačiai sau.
Tuomet kaip leidžiate įprastą darbo dieną?
Niekada nesiskiriu su savo „iPad Pro“ – jis su manimi dar dažniau nei mobilusis telefonas. Kad ir kur eičiau, visada privalau turėti „iPad“, kad bet kuriuo metu galėčiau eskizuoti idėjas. Šį įprotį išsiugdžiau dar meno mokykloje – visuomet kartu turėk popieriaus ir pieštuką.
Anna K prekės ženklas – ne apie darbą ar darbo dieną, nes viskas, ką darome, atliekama su laime ir meile. Tačiau įprastą rutiną turiu – keliuosi ryte ir pasivaikštau su šunimi intensyviau, nei pabėgiočiau. Išgeriu kakavos, stipresnės už kavą. Sėdu į Gucci automobilį ir vykstu į biurą, kur mano kolegos visuomet jau laukia manęs. Taip jau įprasta – visi susirenka valanda anksčiau nei aš. Visą dieną piešiu, rašau, dalyvauju susitikimuose dėl įvairių planų ar kooperacijų.
Beje, mano biuras yra Kyjivo centre, Vozdvizhenka mikrorajone. Visus, kas lankysitės mieste, kviečiu užsukti.
Dirbdama biure mėgstate ritualus?
Konkrečių ritualų neturiu, bet man svarbiausia, kad darbo erdvė būtų švari, kvepėtų gėlėmis ir, jei įmanoma, joje būtų tylu. Net nesiklausau muzikos, kai kuriu kolekcijas. Tik kartais fone leidžiame „The Discovery Channel“.
Dėl ko šį rudenį / žiemą bus pakvaišęs mados pasaulis?
Karščiausia sezono tendencija – silikonas.
Ar stebite kitus dizainerius iš postsovietinio bloko šalių?
Postsovietinėse šalyse matau daugybę dizainerių, kuriuos lydi sėkmė. Svarbu suprasti, kad šis regionas yra vienas iš nedaugelio, į mados pasaulį atnešančių naujų stiliaus posūkių. Pavyzdžiui, „naminių drabužių“ konceptas fašionistoms pasiūlytas būtent čia. Rūbai, su kuriais eitume pavedžioti šuns ar greit nubėgti į parduotuvę, – dabar itin madingi. Gosha Rubchinsky – vienas mano mėgstamiausių dizainerių. O tokiais prekės ženklais kaip Prada, CDG ar Jacquemus nebesižaviu ir pripažįstu, kad nesu jų kuriamo stiliaus gerbėja.
Jei jauni šių šalių dizaineriai dabar skaito šį interviu, ką norėtumėte jiems pasakyti?
Jei esi pradedantysis ir dabar skaitai šiuos žodžius, štai keli mano patarimai. Svarbiausias dalykas – nebijok karjeros pradėti anksti, taip galėsi greičiau užkariauti pasaulį. Antroji taisyklė – labai atidžiai pasirink prekės ženklo pavadinimą, kad jis galėtų būti atpažįstamas bet kur pasaulyje. Ir tikriausiai dar svarbiau – kuo greičiau susitelk į skaitmeninę plotmę, bent jau susikurk tinklalapį, kuris siūlytų galimybę tiesiogiai pirkti tavo kūrinius. Galiausiai, tikriausiai visų svarbiausia – paklausyk savo širdies ir pasakyk pats sau, ar jauti aistrą savo verslui. Jei ne, niekam kitam taip pat nepatiks tavo prekės ženklas.
Straipsnis originaliai publikuotas žurnale L’Officiel Mada