Šeštadienį vykusi konferencija „Mada ir technologijos“ – aktuali kiekvienai stiliaus tinklaraštininkei, žurnalistei, rinkodaros specialistei ar bet kuriai merginai, besidominčiai mada ir asmeniniu įvaizdžiu. Aš, kaip visų išvardintų profesijų mišinys, į šį renginį vykau tikėdamasi sužinoti naujausias ir mados pasauliui įtaką darančias technologijų tendencijas. Taip pat gauti praktinių patarimų, kaip teisingai kinkytis technologijas mados pasaulio komunikacijoje. Ir išties – sužinojau tai ir dar daugiau.

Technologijos leidžia mums būti verslininkėmis

Nuo pat pirmosios pranešėjos Mildos Mitkutės žodžių apie technologijas, sukūrusias naują kartą, į šį globalų reiškinį konferencijos dalyviai pažvelgė iš pačios plačiausios perspektyvos. Ar žinojote, kad Mildos Mitkutės idėja apie „Vinted.lt“ gimė iš didžiulio jos noro apsipirkinėti? Taip pat gana praktiškos problemos, su kuria susiduriame visos – nebeužsidarančių spintos durų?

Su technologijų pagalba Mildos Mitkutės idėja apvertė aukštyn kojomis ne tik verslo sampratą, bet ir kiekvienos mūsų požiūrį. Platforma, siūlanti kiekvienam vartotojui pirkti ir dalintis vienam su kitu nėra nauja, tai parodo tokie projektai kaip „Uber“, „Couchsurfing“, „Airbnb“, „Bla Bla Car“ ir daugelis kitų. Tačiau šįkart – mados sferoje, kur pirkti galime ne tik iš parduotuvių atstovų, bet ir vienos iš kitų. Pamenu, pačioje „Vinted.lt“ pradžioje (tuomet šis tinklapis vadinosi „Manodrabužiai.lt“) rašiau į klientų pagalbą ir klausiau: „Gerai, išsirinkau drabužį. Kaip man už jį sumokėti?“ Atsakymas buvo trumpas ir paprastas – „Susitikite su to drabužio pardavėja ir sumokėkite jai“. Oho, pamaniau, šis tinklapis nėra parduotuvė, o tik platforma man tapti ir parduotuve, ir pirkėja tuo pat metu. Ir visa tai tik technologijų dėka.

Sumani reklama nieko nekainuoja

Apie tinklaraštininkes, kaip vienas įtakingiausių interneto veikėjų, kalbėjo visos konferencijos pranešėjos. Mildai Mitkutei žinią apie vokiškąją „Vinted.lt“ versiją („Kleiderkreisel.de“) padėjo išplatinti būtent jos. Tūkstantines skaitytojų auditorijas turinčios mados tinklaraštininkės pasidalino žinia apie „Kleiderkreisel.de“ tiesiog dėl to, kad ši idėja joms pasirodė įdomi.

Norėdamos išpopuliarėti internete turėtumėte atpažinti įtakingus Jūsų srities kalbėtojus (nesvarbu, ar tai maisto gaminimas, mada ar vaikų priežiūra) ir sudominti juos savo idėja. Galų gale, susitikite su šia persona bendrame renginyje, nusifotografuokite kartu ir pažymėkite ją. Tai – antrosios pranešėjos Lauros K. Inamedinovos, žurnalistės ir marketingo žinovės, patarimas.

„Facebook“ – praeitis

Laura K. Inamedinova, pristatydama svarbiausias socialinių medijų platformas, atskleidė, kad jos favoritas – „Instagram“. Nors „Facebook“ komunikuoti galima sėkmingai ir sumaniai, visgi, pasitelkiant naujausias technologijas, didžiausią dėmesį reikėtų pradėti kreipti į „Instagram“ subtilybes. Keletas praktinių Lauros K. Inamedinovos patarimų kuriant asmeninį įvaizdį internete:

  • Į savo įvaizdį pažiūrėkite kaip į asmeninio prekinio ženklo formavimą. Jūsų vardas turi tapti atpažįstamas ir asocijuojamas su tuo, ko norite Jūs;
  • „Facebook“ įrašus skelbkite ne daugiau nei 2 kartus per dieną, „Instagram“ – 1 kartą;
  • Įrašų skelbimui pasirinkite paros metą, kada auditorijos leidžia laiką internete. Pavyzdžiui, ryte ir vakare;
  • Geriausią įrašų skelbimo laiką nustatykite pati arba pasinaudokite „Best Upload Time“ programėle, kuri išanalizuos būtent Jūsų sekėjų auditoriją (Laura prisipažino, kad šį įrankį naudoja ir pati);
  • Savo asmeniniu prekės ženklu Laura K. Inamedinova siūlo sudominti ir žiniasklaidą – pasiūlyti žurnalistams paimti iš Jūsų interviu, perpublikuoti temą, apie kurią kalbėjote, ar tiesiog susitikti su žurnaliste puodeliui kavos – gal ji pati Jumis susidomės?

Tinklaraštis – ir saviraiškos priemonė, ir verslas

Trečioji popietės kalbėtoja Deimantė Bulbenkaitė – viena pirmųjų mados tinklaraštininkių Lietuvoje, įkūrusi „Spintos Guru“. Deimantė savo tinklaraščio gimimo istoriją prisimena šmaikščiai – nebijo paatvirauti, kad 2007-aisiais dar nieko nenutuokė apie madą, tačiau šiandien rašo daugeliui mados ir stiliaus žurnalų, baigė žurnalistikos studijas ir rašymą laiko profesionaliu užsiėmimu. Jos pačios tinklaraštis – dažnai archyvas tekstų, kuriuos Deimantė spausdino Lietuvos mados žurnaluose.

„Tai – sunkus juodas darbas, reikalaujantis daug laiko“, pasakojo Deimantė. Tai daugiau nei 8 valandų darbo diena, dirbant kiekvieną darbo dieną! Taigi, nors populiariausios pasaulyje mados tinklaraštininkės ir užsidirba, tarkime, iki 10 tūkstančių JAV dolerių vien už pasirodymą mados renginyje, jų dienotvarkė itin įtempta ir joms dažnai prireikia asistentų, vadybininkų.

Technologijos kuria madą

Stilistė Lina Bernotaitytė, paskutinė konferencijos pranešėja, atviravo, kad technologijos itin didelę įtaką turi ne tik mados komunikacijai, bet ir pačiai madai – tam, kaip mes rengiamės ir gyvename. Kirpimai, spalvos, tendencijos gali būti technologijų įtakos pasekmė. Pavyzdžiui, Lotynų Amerikos stiliaus raukinukai ties pečių linija į mados topus grįžo kartu su 3D spausdintais drabužiais.

Pasakodama apie šio rudens tendencijas Lina vardijo 90-ųjų mados akcentus (spalvingus antsiuvus, striukes bei sportinius batelius – „inkariukus“). Ji žadėjo, kad rudenį mados pasaulis atsigręš į lietpalčius, megztinius aukštu kaklu, purpurinę spalvą. Purpurinė, beje, išpopuliarėjo po dainininko Prince mirties. Mados kūrėjai ir mylėtojai, stengdamiesi sukurti aliuziją į „Purple Rain“ dainos pavadinimą, ėmė naudoti šią spalvą.

Laužyti senus stereotipus Lina kvietė atkreipdama dėmesį į gyvūnų kailių raštus. Subtiliai juos nešiojant, pasak stilistės, galime išstumti nuo „nestilingųjų“ pakylos. Taip pat L. Bernotaitytė kalbėjo ir apie pūkinę striukę. Ji – itin praktiška ir tinkanti mūsų klimatui šaltuoju sezonu, tad paieškojus internete bei parduotuvėse stilingo kirpimo pūkinės striukės, galite šį rudenį bei žiemą jaustis madingai ir šiltai.

Technologijų įtaka tik augs

„Mados akademijos“ organizuojamą renginį moderavo lietuviškasis mados guru Eugenijus Skerstonas, daugelio stiliaus patarimų ir mados istorijos knygų autorius. Renginio metu žodį tarė ir žurnalo „L‘Officiel“ vyr. redaktorė Jurgita Garbaravičienė. Įtakingi Lietuvos mados pasaulio žmonės ir renginio organizatoriai vieningai sutarė, kad technologijos suteikia galimybę prekės ženklams bei mados žurnalams bendrauti su jų skaitytojais ir klientais. Šie technologijų įgalinti pokyčiai, pasak žinovų, yra tik teigiami – jie atneša didžiules galimybes, atveria naujus kelius ir sutrumpina senuosius atstumus. Ne tik atstumą nuo pardavėjo iki pirkėjo, bet ir atstumą nuo tavęs iki tavo potencialių sekėjų. Turi ką pasakyti skaitytojams? Pradėk savo tinklaraštį ir kalbėk, fotografuok, kurk ir dalinkis. Šiandien galime tai daryti visiškai nemokamai.

mada_ir_technologijos_1

mada_ir_technologijos_2

mada_ir_technologijos_3

mada_ir_technologijos_4

mada_ir_technologijos_5

mada_ir_technologijos_6

mada_ir_technologijos_7

mada_ir_technologijos_8

mada_ir_technologijos_10

mada_ir_technologijos_9

Straipsnis originaliai publikuotas shoelove.deichmann.com